صفحه اصلی »

چرا به افسردگی بعد از زایمان دچار می شویم؟

چرا به افسردگی بعد از زایمان دچار می شویم؟

علت‌ های ایجاد افسردگی پس از زایمان می ‌توانند متنوع باشند و ترکیبی از عوامل فیزیولوژیکی، روانی، اجتماعی و فرهنگی باشندو برخی از عوامل مهم عبارتند از:

تغییرات هورمونی: تغییرات در سطوح هورمونی در دوره بارداری و پس از زایمان می‌توانند تأثیرگذار باشند. کاهش هورمون‌های استروژن و پروژسترون پس از زایمان ممکن است به افسردگی پس از زایمان مرتبط باشند.

عوامل روانی: تغییرات در وضعیت زندگی، استرس های روزمره، نگرانی‌ ها درباره وظایف و مسئولیت‌های نوزاد و عوامل روانی دیگر می‌توانند افسردگی را تشدید کنند.

احتمال ابتلا به افسردگی پس از زایمان در مادرانی که در گذشته تجربه دوره هایی از افسردگی یا دیگر اختلالات اضطرابی را داشته اند یا در دوره بارداری یک رویداد آسیب زا مانند از دست دادن عزیزان را تجربه کرده اند، بیشتر است.

همچنین چنین مادرانی که سو مصرف الکل و مواد مخدر دارند، از باردار شدن مطمئن نبوده اند و از شبکه حمایتی قوی مانند همسر حامی یا خانواده حامی، امنیت مالی برخوردار نیستند، درآمد کمی دارند، تعارض در رابطه زناشویی را تجربه می کنند، مهاجر هستند و سن کمی دارند در مقابل افسردگی پس از زایمان آسیب پذیر تر می باشند.

انزوا: بسیاری از مادران پس از زایمان تغییرات زیادی در زندگی خود تجربه می‌کنند و اغلب با انزوا و ایجاد فشارهای اجتماعی روبرو می ‌شوند که می‌ تواند به افسردگی منجر شود.

اقتصادی: مسائل مالی و اقتصادی نیز می‌توانند تأثیر گذار باشند. هزینه‌ های مرتبط با نوزاد و مراقبت از او می ‌تواند فشار مالی را افزایش دهد.

حمایت اجتماعی: حمایت اجتماعی و حضور خانواده و دوستان در این دوره ممکن است اهمیت داشته باشد. افرادی که حمایت کافی ندارند ممکن است به راحتی‌ به افسردگی دچار شوند.

تجربه‌ های گذشته: سابقه افسردگی یا اختلال‌های روانی دیگر می‌توانند خطر افسردگی پس از زایمان را افزایش دهند.

یک نظر ثبت کنید

آخرین اخبار

جدیدترین برنامه ها

تئاتر جزیره ۱۵۰۰ (معین شو ۷)

گروه هنری معین شو این‌بار در پردیس سینمایی زندگی برای سوپرایز شما برنامه‌ریزی متفاوتی دارد. علی اسماعیلی، وحید جعفری، سهیل

تئاتر رومئو و ژولیت

نمایش رومئو و ژولیت به کارگردانی سیما تیرانداز است که در عمارت نوفل‌لوشاتو از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد اجرا

مجموعه معین شو به مدیریت عطیه و بهنام معین از ۷ دی ۱۳۹۴ در تهران شروع به کار کرد.هدف این زوج انتقال حال خوب با خندیدن به مردم است.و بدلیل اهمیت رضایت داشتن مخاطب٬ گارانتی بازگشت وجه دارند.یعنی در صورت نارضایتی در انتهای برنامه تمام هزینه بلیط بازگردانده میشود. تمام هنرمندان و عوامل برنامه معین شو تلاش میکنند تا دقایق بینظیری برای مخاطبین رقم بزنند.
منتظرتون هستیم .

ما را دنبال کنید:

تماس با ما:

09908098009

09011031003

دو خط ویژه