صفحه اصلی »

آیا ورزش یوگا کاهش دهنده استرس است؟

آیا ورزش یوگا کاهش دهنده استرس است؟

یوگا چند سالی است که تبدیل به یک متد موثر در کاهش استرس و یک ورزش عالی برای تمام سنین شده است. با این‌که یوگا سبک‌های مختلفی دارد اما یک هدف واحد را دنبال می‌کند؛ ارتباط موثر میان ذهن و جسم.

برخی از مطالعات روی تاثیر یوگا بر سلامت ذهن تمرکز کرده‌اند. به صورت کلی تحقیقات به این نتیجه رسید که یوگا می‌تواند روحیه را تقویت کند و حتی مانند یک داروی ضد افسردگی، در درمان افسردگی و اضطراب موثر باشد. با این حال تحقیقات محدود است و هنوز این سوال‌ها مطرح است که یوگا چطور می‌تواند استرس را کاهش دهد. به طور کلی به نظر می‌رسد فواید یوگا برای کاهش استرس‌ و اضطراب با تاثیر آن بر روی سیستم عصبی و واکنش‌های عصبی مرتبط است. یوگا می‌تواند به کاهش میزان کورتیزول، فشار خون و تپش قلب کمک کند و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) را افزایش دهد که نوعی پیام‌رسان عصبی (Neurotransmitter) است که با افت شرایط روحی کاهش پیدا می‌کند.

یک نظر ثبت کنید

آخرین اخبار

جدیدترین برنامه ها

تئاتر جزیره ۱۵۰۰ (معین شو ۷)

گروه هنری معین شو این‌بار در پردیس سینمایی زندگی برای سوپرایز شما برنامه‌ریزی متفاوتی دارد. علی اسماعیلی، وحید جعفری، سهیل

تئاتر رومئو و ژولیت

نمایش رومئو و ژولیت به کارگردانی سیما تیرانداز است که در عمارت نوفل‌لوشاتو از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد اجرا

مجموعه معین شو به مدیریت عطیه و بهنام معین از ۷ دی ۱۳۹۴ در تهران شروع به کار کرد.هدف این زوج انتقال حال خوب با خندیدن به مردم است.و بدلیل اهمیت رضایت داشتن مخاطب٬ گارانتی بازگشت وجه دارند.یعنی در صورت نارضایتی در انتهای برنامه تمام هزینه بلیط بازگردانده میشود. تمام هنرمندان و عوامل برنامه معین شو تلاش میکنند تا دقایق بینظیری برای مخاطبین رقم بزنند.
منتظرتون هستیم .

ما را دنبال کنید:

تماس با ما:

09908098009

09011031003

دو خط ویژه