صفحه اصلی »

چگونه حالمان را خوب و خوب تر کنیم؟

چگونه حالمان را خوب و خوب تر کنیم؟

از آنجایی که داشتن حال خوب و انرژی مثبت از مولفه های ضروری برای زندگی به شمار می آید. حال خوب، شادکامی و رضایت از زندگی تاثیر مثبت به سزایی بر سلامت روان دارد

هر فردی در زندگی با چالش ها و سختی هایی رو به رو می شود و ممکن است روزهای سختی را بگذراند اما باید بدانیم حال بد و سختی دائمی نیست و غم و اندوه کاری از پیش نمی برد!
پس از آنجایی که زندگی یک هدیه و موهبت است باید سعی کنیم بهترین عملکرد را در زندگی داشته باشیم و برای شادی و خوشبختی خود تلاش کنیم. اگر فکر می کنید، بهتر کردن حال خود، ممکن نیست، سخت در اشتباهید! با آسان ترین اما موثر ترین راهکارها می توانید برای بهتر کردن حال خود قدم بردارید.

حفظ حال خوب

تجربه ی حال ناخوشایند برای همه ممکن است. بسیاری از مواقع مردم به دلایل متفاوت حال خوبی ندارند.

زمانی که استرس و اضطراب دارید و یا تحت فشار قرار دارید، سخت است که بتوانید حال خوب را در خود حفظ کنید.

بنابراین در این طور مواقع می توانید راه هایی برای بهتر کردن حال خودتان انجام دهید. در عین حال که موارد خارج از کنترل هم وجود دارد، اما با انجام دادن برخی کارها می توانید، تسلط امور را در دست بگیرید و به بهبودی حال خود کمک کنید.

 

چند روش موثر برای بهتر کردن حال خود

استراحت کنید

وقتی در میان شلوغی ها و هنگام کار زیاد و پاسخ فیزیولوژیکی یا روانی به تغییرات و مشکلات زندگی تنها چند دقیقه از دیگران دور شوید و به تنهایی زمانی را سپری کنید، می تواند به شما کمک کند.

در این طور مواقع از کارهایی که در دست دارید و مشغول انجام آن هستید، فاصله بگیرید و به خودتان زمانی کوتاه برای استراحت و تامل بدهید. محققان دریافته اند که، حتی استراحت کوتاه مدت هم می تواند به بهبود توانایی شما در توجه و تمرکز کمک کند.

در یک تحقیق، دو گروه از افراد با یکدیگر مقایسه شدند. گروه اول افرادی که استراحت کوتاه مدت و پنج دقیقه ای داشتند و گروه دوم افرادی که هیچ استراحتی نداشتند. افرادی که به استراحت پرداختند در این زمان به موسیقی گوش دادند و زمانی را برای ریلکس کردن خود در نظر گرفتند. طبق نتایج، افرادی که استراحت کرده بودند، در کارها توجه و عملکرد بهتری داشتند.

 قدم بزنید و پیاده روی کنید

مرکز کنترل و پیشگیری به تلاش برای به حداقل رساندن تأثیرات منفی، جلوگیری از بیماری یا اختلال بیشتر در ارتباط با عوارض، جلوگیری از عود و بازیابی بالاترین عملکرد جسمی یا روانی است.”>پیشگیری از بیماری ها توصیه می کند که، بزرگسالان بالای ۱۸ سال باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنند.

بیرون آمدن و پیاده روی کردن در روز به مدت بیش از ۲۰ دقیقه، نه تنها برای سلامتی و طول عمر شما مفید است، بلکه شیوه ای عالی برای احساس بهتر داشتن در زمان حال و اکنون است.

فعالیت بدنی با کاهش افسردگی و بهبود خلق و خوی در ارتباط است، بنابراین پیاده روی سریع در محله و خیابان های اطراف محل زندگی تان می تواند راه خوبی برای داشتن احساس بهتر برای زندگی باشد.

اینکه زمانی را بیرون از منزل و در طبیعت بگذرانید، علاوه بر اینکه از مزایایی ورزش کردن بهره مند می شوید، می توانید از مزایای سلامت روان هم بهره مند شوید.

در یک مطالعه بیان شد که؛ شرکت کنندگانی که زمانی را در طبیعیت صرف قدم زدن کرده بودند، نشخوار فکری کمتری را گزارش داده بودند.

بنابراین اگر می خواهید حال خود را بهتر کنید و از فشار های روزمره دور شوید، پارک و فضای سبزی را در اطراف محل زندگی خود پیدا کنید و روزانه برای قدم زدن به آن مراجعه کنید.
 به موسیقی گوش دهید

گوش دادن به موسیقی می تواند یک تجربه لذت بخش باشد، اما شواهدی نیز وجود دارد که بیان می کند، موسیقی دارای مزایای روانی تاثیر گذار بر روحیه شما می باشد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که، گوش دادن به آهنگ هایی با تم شاد، می تواند شادی را افزایش داده و خلق و خو را به سرعت افزایش دهد.

دفعه ی بعدی که احساس ناراحتی داشتید، لیست پخش آهنگ های مورد علاقه خود را که شامل موسیقی های جذاب، دل انگیز و انگیزشی می شود را، برای بهبود سریع خلق و خوی خود، پخش کنید.

یک کار خیر انجام دهید

کمک به دیگران، که اغلب به عنوان یک رفتار اجتماعی یاد می شود، می تواند راهی عالی برای احساس بهتر داشتن در حال حاضر باشد. کمک به دیگران می تواند شامل کمک به همسایه، کمک به دوست یا داوطلب شدن در یک انجمن خیریه ی محلی باشد.

یک نظر ثبت کنید

آخرین اخبار

جدیدترین برنامه ها

تئاتر جزیره ۱۵۰۰ (معین شو ۷)

گروه هنری معین شو این‌بار در پردیس سینمایی زندگی برای سوپرایز شما برنامه‌ریزی متفاوتی دارد. علی اسماعیلی، وحید جعفری، سهیل

تئاتر رومئو و ژولیت

نمایش رومئو و ژولیت به کارگردانی سیما تیرانداز است که در عمارت نوفل‌لوشاتو از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد اجرا

مجموعه معین شو به مدیریت عطیه و بهنام معین از ۷ دی ۱۳۹۴ در تهران شروع به کار کرد.هدف این زوج انتقال حال خوب با خندیدن به مردم است.و بدلیل اهمیت رضایت داشتن مخاطب٬ گارانتی بازگشت وجه دارند.یعنی در صورت نارضایتی در انتهای برنامه تمام هزینه بلیط بازگردانده میشود. تمام هنرمندان و عوامل برنامه معین شو تلاش میکنند تا دقایق بینظیری برای مخاطبین رقم بزنند.
منتظرتون هستیم .

ما را دنبال کنید:

تماس با ما:

09908098009

09011031003

دو خط ویژه