صفحه اصلی »

اضطراب پس از زایمان چه تفاوتی با افسردگی پس از زایمان دارد؟

اضطراب پس از زایمان چه تفاوتی با افسردگی پس از زایمان دارد؟

متأسفانه افسردگی پس از زایمان اختلالی است که بیشتر در مورد آن صحبت شده است. بنابراین، بسیاری از مادران مطمئن نیستند که با شروع نگرانی شدید به چه چیزی فکر کنند. بعضی از محققان به اضطراب پس از زایمان «اختلال پنهان» می‌گویند. چون تعداد کمی از مادران آن را تشخیص می‌دهند.

اضطراب و افسردگی پس از زایمان علائم جسمی یکسانی دارند. اما اگر به افسردگی مبتلا باشید، معمولا احساس غم و اندوه‌ی زیادی داشته و ممکن است به آسیب رساندن به خود یا فرزندتان فکر کنید. بر خلاف افسردگی پس از زایمان که می‌تواند باعث اندوه‌ی شدید مادر یا حتی بی‌علاقگی به نوزاد شود، علائم اضطراب پس از زایمان عمدتاً به شکل نگرانی ظاهر می‌شوند.

در یک مطالعه شامل ۴۴۵۱ زن که به‌تازگی زایمان کرده بودند، ۱۸ درصد افراد علائم مربوط به اضطراب را گزارش کردند. این آمار نشان‌دهنده‌ی شیوع بالای اضطراب پس از زایمان است. از این تعداد زن، ۳۵ درصد به علائم افسردگی پس از زایمان هم مبتلا بودند. این موضوع نشان می‌دهد که ممکن است بعضی از زنان به‌طور همزمان به هر ۲ مشکل دچار شوند.

یک نظر ثبت کنید

آخرین اخبار

جدیدترین برنامه ها

تئاتر جزیره ۱۵۰۰ (معین شو ۷)

گروه هنری معین شو این‌بار در پردیس سینمایی زندگی برای سوپرایز شما برنامه‌ریزی متفاوتی دارد. علی اسماعیلی، وحید جعفری، سهیل

تئاتر رومئو و ژولیت

نمایش رومئو و ژولیت به کارگردانی سیما تیرانداز است که در عمارت نوفل‌لوشاتو از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد اجرا

مجموعه معین شو به مدیریت عطیه و بهنام معین از ۷ دی ۱۳۹۴ در تهران شروع به کار کرد.هدف این زوج انتقال حال خوب با خندیدن به مردم است.و بدلیل اهمیت رضایت داشتن مخاطب٬ گارانتی بازگشت وجه دارند.یعنی در صورت نارضایتی در انتهای برنامه تمام هزینه بلیط بازگردانده میشود. تمام هنرمندان و عوامل برنامه معین شو تلاش میکنند تا دقایق بینظیری برای مخاطبین رقم بزنند.
منتظرتون هستیم .

ما را دنبال کنید:

تماس با ما:

09908098009

09011031003

دو خط ویژه